Mity dotyczące outsourcingu IT

mity it

Wraz z upływem lat pojawiają się coraz to nowsze usługi, dostosowane do rozwiązań dostępnych na rynku. Jedną z takich usług jest opieka informatyczna, znana jako outsourcing IT. Tak jak mówi nazwa, jest to szereg działań nad systemami i związaną z nimi obsługą, którą zajmuje się wynajęta z zewnątrz firma. Jest to swego rodzaju współpraca pomiędzy przedsiębiorstwem, a firmą. Jako że usługa outsourcingu znana jest już na całym świecie powstało wiele mitów dotyczących jej. Postaramy się przedstawić najpopularniejsze z nich.

Outsourcing niesie z sobą tylko ryzyko

Z biznesem tak to jest, że nie da się przewidzieć wszystkich konsekwencji. Współprace pomiędzy firmami przebiegają w różny sposób i zawsze istnieje szansa, że coś pójdzie nie tak. Obsługa informatyczna nie wiąże się jednak jedynie z ryzykiem. Firmy IT, które są doświadczone w temacie i od lat istnieją na rynku są w stanie w prawidłowy sposób wprowadzić odpowiednie mechanizmy i struktury, bez obaw o popełnienie błędu. Usługa outsourcingu oferowana przez najlepsze firmy informatyczne wiąże się z bezpieczeństwem - w razie jakiejkolwiek szkody eksperci odpowiedzą za swój błąd, płacąc za poniesione straty. Nie trzeba zatem obawiać się o pozostanie z niczym.


Opieka informatyczna dotyczy tylko dużych firm

Osoby chcące skorzystać z obsługi informatycznej często mają mylne przekonanie, że dotyczy ona tylko i wyłącznie dużych przedsiębiorstw. Nie jest to jednak prawda - wielkość firmy nie ma żadnego wpływu na tę usługę. Jako, że outsourcing oznacza różne procesy, takie jak finanse, księgowość czy też kadry, nie każde przedsiębiorstwo musi korzystać z tej samej usługi. Procesy dostosowane są do potrzeb danej firmy.

Outsourcing oznacza wysokie koszty dodatkowe

Każda firma IT zajmująca się outsourcingiem ma swój cennik i listę wykonywanych usług. W ramach umowy podpisywanej pomiędzy grupą specjalistów, a przedsiębiorstwem zawarte są wszystkie informacje na temat oferowanych usług. Jeśli któryś z projektów wykonywanych na rzecz klienta wymaga zastosowania dodatkowych rozwiązań, których nie ma w umowie, wtedy konieczne jest dopłacenie pewnej kwoty. Nie jest jednak tak, że za każdą usługę trzeba dopłacać, a kwota do zapłaty nie jest wysoka.

Obsługa informatyczna jest zawsze opłacalna

Chociaż bardzo chciałoby się potwierdzić ten mit, niestety outsourcing nie zawsze niesie z sobą korzyści. Wynajęcie outsourcera nie jest drogie, jednak wykonanie niektórych projektów wewnątrz firmy jest o wiele bardziej opłacalne. Pomimo to warto pod uwagę wziąć także dodatkowe korzyści. Firmy IT oferują często gwarancję jakości, co może wpłynąć na zmianę zdania.

Podsumowanie

Outsourcing jest usługą, która niesie z sobą wiele korzyści, ale posiada też kilka wad. Pomimo tego oraz istniejących mitów, obsługa informatyczna jest procesem wartym uwagi. Zlecenie projektów zewnętrznemu partnerowi pozwala nie tylko na zaoszczędzenie pieniędzy, ale również gwarancję dobrze wykonanych poleceń. Jest to zatem usługa, z której warto skorzystać.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2018
Zakaz kopiowania zdjęć i elementów zawartych na stronie własność creativecomp