Usługi IT – Oto korzyści dla Twojej firmy ze współpracy z profesjonalną firmą IT

Współpracując z ekspertami od usługi IT zyskasz przewagę nad konkurencją, a to w przyszłości przełoży się na wymierne korzyści:

  • zmniejszysz ryzyko strat wywołanych przez przestoje (np. awarię systemów komputerowych, strony www czy aplikacji webowej),
  • unikniesz problemów wizerunkowych (np. wywołanych opóźnieniem realizacji kontraktów czy też wyciekiem/kradzieżą danych),
  • wykorzystasz szansę na modernizację infrastruktury IT (np. audyt IT może wskazać, które elementy infrastruktury teleinformatycznej należy wymienić)
  • zwiększysz bezpieczeństwa informacji i produktywność pracowników oraz menedżerów.

Usługi IT dla firm to bardzo obszerne zagadnienie, a w nowoczesnym biznesie, outsourcing it usługi – nasyconym nowymi technologiami i ulegającemu postępującej cyfryzacji – warto powierzyć je specjalistom, którzy świadczą profesjonalne usługi informatyczne dla firm.

Usługi IT – wykorzystaj wiedzę i doświadczenie specjalistów

Niezawodne funkcjonowanie środowiska informatycznego w Twojej firmie – to otrzymasz korzystają z profesjonalnych usług IT. Nowoczesne usługi informatyczne to cała paleta działań prowadzonych przez specjalistów IT – informatyków inżynierów

Dzięki profesjonalnemu outsourcingowi informatycznemu zyskasz:

  • rozwiązanie problemów z infrastrukturą IT (m.in. komputerami, urządzeniami peryferyjnymi, serwerami, środowiskiem sieciowym),
  • kompleksowe zarządzanie infrastrukturą IT,
  • cyberbezpieczeństwo (m.in. znalezienie luk w systemie informatycznym i zapobieganie potencjalnym atakom hakerskim),
  • pewny hosting,
  • dostęp do usług chmurowych (cloud computing),
  • kompleksową oceną stanu środowiska informatycznego firmy – audyt IT,
  • codzienne, bieżące wsparcie helpdesk i ServiceDesk.

Cennik usług IT w 2022

Cennik usług komputerowych zależy od zakresu wsparcia IT oraz modelu rozliczenia (abonament, na godziny, za wykonanie konkretnej pracy np. migrację bazy danych, tworzenie kopii bezpieczeństwa, odzyskania danych).

It usługi informatyczne

godzina pracy informatyka90 zł – 183 zł
kompleksowa opieka nad: stacją roboczą (za jedną sztukę) serwerem  121 zł – 165 zł 365 zł – 420 zł
prace serwisowe dotyczące sprzętu komputerowego (np. diagnostyka, wymiana podzespołów)30 zł – 70 zł
usuwanie wirusów43 zł – 144 zł
tworzenie kopii zapasowych (backup)/archiwizacja33 zł – 124 zł
odzyskiwanie danych (cena zależy od zakresu pracy): odzyskanie podstawowych danych    185 zł – 210 zł
konfiguracja routera62 zł – 150 zł
instalacja systemu Windows123 zł – 150 zł
instalacja Windows + konfiguracja, m.in.: personalizacja ustawień systemowych aktualizacja systemu do najnowszej wersji zamontowanie/konfiguracja urządzeń peryferyjnych zainstalowanie antywirusa i pakietu MsOffice167 zł – 198 zł
instalacja systemu Linux177 zł – 210 zł
administracja siecią IT (za godzinę pracy)130 zł – 175 zł
projektowanie stron www (WordPress, gotowy szablon, do 10-15 zakładek)1450 zł – 3200 zł
Uśredniony cennik usług IT w Polsce

Outsourcing IT

Przedsiębiorstwa stoją często przed dylematem: zatrudnić własnego informatyka czy postawić na zewnętrznych fachowców czyli wybrać outsourcing informatyczny. Szefowie wielu firm stawiają na outsourcing IT:

  • jest tańszym rozwiązaniem niż etatowy informatyk, a tym bardziej tworzenie całego działu IT,
  • nie generuje dodatkowych kosztów i problemów (korzystając z outsourcingu nie martwisz się o urlopy czy zwolnienia lekarskie pracowników),
  • gwarantuje dostęp do ekspertów z najnowszą wiedzą i dostępem do najlepszych technologii (inżynierów informatyków), którzy mają doświadczenie i wypracowane metody działania,
  • zapewnia stabilną i bezpieczną pracę infrastruktury IT organizacji oraz obniżenie kosztów jej zarządzania,
  • zapewnia sprawne rozwiązanie problemu (jeżeli korzystasz z abonamentu, to firmie IT zależy na szybkim usunięciu awarii – nie otrzymuje pieniędzy za czas poświęcony na wykonanie pracy tylko za jej efekt),
  • pozwala precyzyjnie dopasować zakres usług do potrzeb swojej firmy,
  • współpraca odbywa się na podstawie SLA czyli Service Level Agreement – umowie o gwarantowanym poziomie świadczenia usług.

Możliwy jest również co-sourcing IT dla firm czyli połączenie sił etatowych informatyków z ekspertami zewnętrznymi, którzy zajmą się wybranymi obszarami środowiska informatycznego klienta.

Zatrzymajmy się przy kosztach outsoursingu IT. Oto porównanie wynagrodzeń informatyka etatowego oraz zewnętrznej obsługi informatycznej firmy.

pracownik na pełnym etacie5200 zł – 7000 zł (jeden pracownik)
outsourcing – abonament godzinowy: 5 godz. w miesiącu 10h godz. w miesiącu 15 godz. w miesiącu
780 zł – 890 zł 1379 zł – 1560 zł 1650 zł – 1820 zł
outsourcing IT – w zależności od m.in. liczby komputerówod 741 zł za 5 komputerów – zespół specjalistów
Uśrednione porównanie cen wynagrodzeń informatyka etatowego a firmy zewnętrznej w Polsce w 2022 r.

Outsourcing IT jest coraz bardziej popularny, bo pozwala organizacjom – przedsiębiorstwom, urzędom, organizacjom pozarządowym – skupić się na podstawowej działalności, a obsługę środowiska informatycznego przekazać w ręce specjalistów. Firmy świadczące outsourcing IT w Warszawie i innych miastach oferują m.in.:

  • audyt i doradztwo IT,
  • administrowanie systemami informatycznymi,
  • zarządzanie sieciami IT,
  • zdalną obsługę IT,
  • implementację oprogramowania,
  • serwis komputerowy, serwerów oraz innych elementów infrastruktury IT,
  • eliminację zagrożeń dla środowiska informatycznego (cyberbezpieczeństwo),
  • projektowanie stron internetowych i ich administrację.

Zarządzanie infrastrukturą IT

Infrastruktura sieciowa oraz serwerowa jest “układem nerwowym” wielu firm. Od sprawności infrastruktury IT – sieci, komputerów, programów, serwerów – zależy sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa: realizacja zamówień, obsługa klientów, funkcjonowanie stron www oraz aplikacji, sprawna praca urządzeń. Wydajne środowisko IT przekłada się na większe zyski i zadowolenie użytkowników (także w instytucjach publicznych).

Korzystając z nowoczesnego modelu zarządzania infrastrukturą IT – outsourcingu informatycznego – zadbasz o prawidłowe utrzymanie całego środowiska informatycznego swojej organizacji:

  • kontrolę wraz z monitoringiem całej infrastruktury sieciowej/dostępów sieciowych – 24/7 przez 365 dni – to pozwala na wykrycie i eliminację zagrożeń ograniczających wydajność sieci lub prowadzących do awarii,
  • opiekę serwisową serwerów,
  • instalację i konfigurowanie komputerów, programów oraz urządzeń peryferyjnych, np. drukarek,
  • diagnostykę i serwisowanie urządzeń IT (serwerów, routerów, komputerów, laptopów, drukarek, smartfonów),
  • monitoring zabezpieczeń systemów informatycznych organizacji,
  • tworzenie aktualnej dokumentacji sieci,
  • zabezpieczenie infrastruktury przed atakami zewnętrznymi (wirusy komputerowe, hakerzy),
  • backup systemów oraz danych,
  • analizę zapotrzebowania na nowy sprzęt lub oprogramowanie,
  • ocenę konieczności zmian/modernizacji zabezpieczeń infrastruktury sieciowej.

Cyberbezpieczeństwo

Dane mogą opuścić Twoją firmę tylko w kontrolowany sposób. Cyberbezpieczeństwo służy ochronie wszelkich informacji gromadzonych i przetwarzanych przez firmę. Należą do nich również dane wrażliwe dotyczącą np. klientów czy ich kart kredytowych. To nie wszystko. Zabezpieczenie sieci i całego środowiska informatycznego przedsiębiorstwa dotyczy każdego nieautoryzowanego dostępu do zasobów przedsiębiorstwa (także przez pracowników bez uprawnień).

Współpraca z ekspertami w dziedzinie bezpieczeństwa w sieci i cyberbezpieczeństwa zapewnia rzetelną ocenę poziomu zabezpieczenia urządzeń, programów i całego środowiska IT. Zyskujesz:

  • regularny audyt bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej (komputerów, serwerów, sieci), który pomaga ocenić aktualny poziom zabezpieczenia środowiska informatycznego,
  • nadzór ruchu w sieci przedsiębiorstwa,
  • wdrożenie nowoczesnych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo informatyczne firmy lub instytucji (np. antywirusy, sieć VPN – zapewnia bezpieczną pracę zdalną, zapory sieciowe typu UTM),
  • dedykowane, zaawansowane zabezpieczenie przed m.in. phishingiem, złośliwym/szkodliwym oprogramowaniem typu ransomware oraz służącym do wydobywania kryptowalut
  • podwyższenie świadomości i wiedzy pracowników na temat bezpiecznego internetu i zagrożeń związanych z nieodpowiednim korzystaniem z sieci (np. instalowanie oprogramowania niewiadomego/niepewnego pochodzenia),
  • ocenę i ewentualne wprowadzenie zmian w procedurach dotyczących bezpieczeństwa informatycznego w organizacji,
  • kontrolę dostępu pracowników do stron www zgodnie z przyjętą polityką bezpieczeństwa,
  • wprowadzenie ograniczeń dostępu do sieci lokalnej dla nieupoważnionych pracowników,
  • wypracowanie Business Continuity Planning (BCP) czyli planów, które umożliwią szybkie wznowienie pracy po poważnej awarii.

Hosting i usługi w chmurze

Co to jest chmura internetowa (chmura obliczeniowa)? To nowoczesna usługa pozwalająca korzystać z danych z dowolnego miejsca na świecie za pomocą Internetu. Cloud computing jest możliwy dzięki umieszczonym na całym świecie serwerom tworzącym sieć.

W chmurze obliczeniowej można przechowywać dane i zarządzać nimi, chmura może również udostępniać usługi za pośrednictwem internetu np. e-mail lub aplikacje biznesowe (księgowe, systemy ERP, CRM).

Do chmur prywatnych mają dostęp tylko użytkownicy prywatnej sieci wewnętrznej, chmury publiczne mogą służyć wszystkim użytkownikom, a połączenie zalet obu rozwiązań to chmury hybrydowe.

Jakie są usługi chmurowe? Dzięki chmurze obliczeniowej możesz:

  • korzystać z zasobów obliczeniowych, sieciowych oraz magazynowych (IaaS – infrastructure as a service),
  • korzystać z oprogramowania jako usługi (SaaS) – np. poczty e-mail, Google Docs, Microsoft Office czy też innych aplikacji dostępnych przez Internet,
  • używać platformy jako usługi (PaaS) – dzięki temu użytkownik umieszcza w chmurze np. własne aplikacje/programy, ma dostęp do wirtualnego środowiska pracy, ale nie zarządza infrastrukturą chmury.

Dlaczego cloud computing jest coraz bardziej cenionym rozwiązaniem? To praktyczna, odpowiedź na potrzeby nowoczesnego biznesu. Utrzymywanie danych w chmurze umożliwia obniżenie kosztów funkcjonowania firmy (np. nie ma konieczności utrzymywania fizycznych serwerów i inwestować w ich utrzymanie), a jednocześnie zapewnia bezpieczeństwo danych (wysoka odporność na awarie). Na znaczeniu zyskują poszczególne usługi w chmurze, np. coraz bardziej popularny jest hosting w chmurze, który pozwala publikować strony www dzięki usługom chmurowym.

Helpdesk i Service Desk

Helpdesk to wygodny model bieżącej współpracy między firmą IT świadczącą usługi informatyczne (outsourcing IT), a jej klientem. Każdy kontakt klienta z usługodawcą odbywa się za pomocą systemu helpdesk (telefonicznie, przez e-mail lub formularz). Konsultant odbiera zgłoszenie i rozwiązuje problem (zazwyczaj dotyczy najbardziej powszechnych zdarzeń). Przy zdarzeniach wymagających wyższych kompetencji, zgłoszenie przekazywane jest na wyższy poziom, do specjalistów informatyków z drugiej lub trzeciej linii wsparcia.

Helpdesk IT umożliwia sprawne rozwiązania problemu, a także pomaga śledzić przebieg działań (dokumentuje pracę wykonywaną przez informatyków) oraz jest narzędziem przydatnym przy obliczaniu kosztów współpracy lub wdrażaniu nowych rozwiązań w środowisku informatycznym klienta. IT helpdesk to element większej całości czyli Service Desk.

Service Desk oferuje szerszy zakres usług niż HelpDesk, którego pracownicy odpowiadają zazwyczaj za obsługę najprostszych zgłoszeń klientów. Eksperci Service Desk oferują np. pogłębioną analizę zdarzeń i proponują docelowe rozwiązania, które poprawią funkcjonowanie środowiska informatycznego klienta.

Audyt IT

Audyt informatyczny to często jedna z pierwszych czynności podejmowanych przez firmy świadczące usługi IT. Audytor IT analizuje poszczególne elementy środowiska informatycznego klienta i dzięki temu może przedstawić kompetentną ocenę infrastruktury sieciowej czy też cyberbezpieczeństwa firmy/instytucji.

Audyt IT często jest audytem bezpieczeństwa – specjalista informatyk sprawdza rozwiązania i procedury dotyczące bezpieczeństwa m.in. danych gromadzonych przez przedsiębiorstwo, szuka luk w zabezpieczeniach (jednym z bardziej skutecznych narzędzi w rękach audytora jest atak penetracyjny czyli testowanie zabezpieczeń IT).

Audyt bezpieczeństwa informacji kończy się raportem, który ocenia stan cyberbezpieczeństwa firmy oraz daje wskazówki, co należy zmienić w procedurach, sprzęcie, oprogramowaniu.

Przewiń do góry