Co to jest inFakt. Księgowość elektroniczna w Twojej firmie

inFakt – księgowość elektroniczna w Twojej firmie

Potrzebujesz cyfrowego wsparcia do prowadzenia księgowości? W księgowaniu dokumentów pomoże program inFakt, a my wyręczymy Cię w jego wdrożeniu i obsłudze. Sprawdź, co to jest inFakt, ile kosztuje i czy rzeczywiście warto z niego korzystać.

Skoro handel przenosi się do sieci, to usługi też – wśród nich jest księgowość. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą lub planujesz założenie firmy, a lubisz mieć wszystko pod kontrolą, na komputerze lub smartfonie, to rozważ instalację programu do wystawianie faktur.

Spis treści

Niezłych programów do e-księgowości jest wiele. Jak wybrać optymalny, które będzie uszyty na Twoją miarę?

W zestawieniach i rankingach najciekawszych programów do fakturowania powraca aplikacja inFakt - księgowość online.

InFakt - co to jest. Faktury i nie tylko

InFakt to aplikacja do wystawiania i przyjmowania dokumentów księgowych na komputerze lub smartfonie.

W inFakt przede wszystkim wystawisz i wyślesz - korzystając z wygodnego interfejsu - dowolne faktury (VAT, proformy, korygujące, zaliczkowe czy też marże). Nie musisz szukać pełnych danych klienta, wystarczy, że podasz NIP.

Na tym funkcje inFakt się nie kończą.

Aplikacja inFakt pozwala na samodzielne prowadzenie księgowości jest też znakomitym narzędziem dla księgowych.

Usługi, które znajdziesz w inFakt to m.in.:

  • możliwość płacenia podatków i składek ZUS - z użyciem szybkich przelewów oraz z opcją rozłożenia na raty,
  • generowanie KPiR oraz JPK_FA,
  • generowanie rocznych rozliczeń podatkowych,
  • opcję integracji ze sklepem internetowym,
  • możliwość windykacji niezapłaconych faktur (wprost z aplikacji),
  • wbudowany faktoring,
  • sprawdzenie statusu płatności,
  • wysyłka JPK_VAT oraz VAT-7 i PIT-5,
  • wysyłanie faktur email do kontrahenta,
  • dodawania do faktur linków do szybkich płatności dla klientów,
  • przypomnienia o zbliżających się płatnościach,
  • opcję wyboru koloru faktury oraz wstawienie logo swojej firmy.

Aplikacja inFakt dedykowana jest jednoosobowych działalności gospodarczych, fundacji, spółek, spółdzielni, biur rachunkowych. Konto w inFakt możesz współdzielić, np. ze wspólnikami, którzy dostaną uprawnienia i też będą mogli np. wystawiać faktury.

Aplikacja jest bezpieczna - inFakt logowanie oferuje dwuskładnikowe uwierzytelnienie (2FA). 

Oprócz aplikacji możesz też wynająć “żywego” księgowego, który zadba, aby dokumenty były w należytym porządku, wyśle deklaracje i będzie reprezentował Ciebie w urzędach (skarbowych, ZUS). Usługi księgowego z inFakt są ubezpieczone.

InFakt jest użyteczny dla osób, które rozpoczynają biznes. Specjaliści pomogą Ci za darmo założyć działalność gospodarczą lub za niewygórowaną opłatą wyręczą w zakładaniu spółki z o.o.

Sercem inFakt jest aplikacja do pobrania na smartfona (dla systemów Android i iOS) lub komputer.

W aplikacji możesz wybrać:

  • plan podstawowy z fakturowaniem i księgowością,
  • plan optymalny z fakturowaniem, księgowością oraz połączeniem z bankowością,
  • plan premium z fakturowaniem, księgowością, połączeniem z bankowością, automatyzacją oraz infolinią wsparcia księgowych (pon-sob., godz. 7-22).

InFakt - ile kosztuje

Jaki jest cennik księgowości prowadzonej z inFakt? Najważniejsze: z aplikacji skorzystasz za darmo jeżeli wystawisz do 3 faktur miesięcznie. Wystarczy, że założysz konto wypełniając formularz na infakt.pl.

To nie wszystko. Każdy plan inFakt możesz testować za darmo przez 30 dni.

Przejdźmy do cen. Koszt inFatk zależy od planu, który wybierzesz oraz liczby dokumentów księgowych.

Jeżeli dopiero rozpoczynasz działalność, to za 4-6 zaksięgowanych dokumentów zapłacisz w najtańszej subskrypcji tylko 10 zł netto miesięcznie. Po wybraniu wyższych planów z większa liczbą funkcjonalności, cena wyniesie 25-40 zł/miesiąc.

Przykładowe ceny usługi znajdziesz w poniższej tabeli.

Ile kosztuje inFakt - cennik i funkcje

 plan podstawowyplan optymalnyplan premium
cena - 11-20 faktur księgowanych miesięcznie20 zł/miesiąc*45 zł/miesiąc*70 zł/miesiąc*
Fakturowanie i księgowość   wystawianie faktur,prowadzenie księgowościwysyłanie deklaracji i JPKinfolinia z pomocą technicznąkonto dla współpracownikówautomatyczne odczytywanie-danych z fakturtaktak  tak
Połączenie z bankowością   płacenie ZUS i podatków z aplikacji,dostęp do salda bankowego z aplikacjipulpit finansowy    nietaktak
Automatyzacja automatyczne księgowanieautomatyczne oznaczanie faktur, kosztów, podatków jako opłaconych z konta bankowegointegracje i APInienietak
Wsparcie księgowych Infolinia wsparcia księgowych (pon. - sob.: 7 - 22)  nienietak

*ceny netto, pakiety opłacane są z góry na 12 miesięcy

To nie wszystko. Dodatkowo w inFakt możesz skorzystać z opcji:

  • aplikacja + księgowy - oprócz aplikacji www i mobilne dostaniesz wsparcie dedykowanego księgowego, który m.in. zweryfikuje poprawność faktur przychodowych, zaksięguje faktury kosztowe, wyśle deklaracje podatkowe i JPK, służy radą i odpowiada na pytania oraz będzie reprezentował Twoją firmę przed urzędami i ZUS (cena 149 - 250  zł netto za miesiąc, przy liczbie dokumentów księgowych powyżej 100 koszt ustalany jest indywidualnie),
  • założenia jednoosobowej działalności - ta usługa jest darmowa, zapłacisz za prowadzenie księgowości oraz dostęp do aplikacji inFakt (od 129 zł netto/miesiąc),
  • założenia spółki z o.o. - cena 199 zł netto/miesiąc, prowadzenie księgowości firmy przez osobistego księgowego oraz nieograniczony dostęp do aplikacji inFakt to koszt od 620 zł/miesiąc.

Jak wybrać program do księgowości online?

Dobra aplikacja do e-księgowości może ułatwić Ci życie, przede wszystkim na początku prowadzenia firmy, kiedy nie masz jeszcze doświadczenia lub środków na wynajęcie księgowej.

Przeglądając oferty aplikacji do rozliczeń onlinie, zwróć uwagę czy program oferuje:

  • darmową wersję próbną (z dostępem do wszystkich funkcji),
  • wysyłkę deklaracji i JPK z aplikacji,
  • obliczanie należności i podatków dla urzędów,
  • pomoc techniczną i merytoryczną, także w nietypowych godzinach,
  • szybkie e-płatności,
  • integrację ze sklepem www.

Czy warto na co dzień korzystać z inFakt?

Aplikacja inFakt to bardzo poręczne narzędzie. W jednym miejscu masz wszystkie funkcje niezbędne do rozliczeń z kontrahentami, skarbówką i urzędami.

Korzystając z inFakt unikniesz wielu błędów, które są zmorą przedsiębiorców. Aplikacja m.in. automatycznie oblicza kwotę podatku VAT. Nie musisz też pamiętać o aktualizacji oprogramowania np. po zmianie przepisów czy stawek podatków (Nowy Ład z pewnością nie będzie ostatnim pomysłem na reformę systemu podatkowego).

Co istotne, dokumenty przechowywane są w chmurze, bezpiecznym miejscu chronionym przed dostępem niepowołanych osób. Użytkownik ma do nich dostęp 24/7.

Program jest funkcjonalny i intuicyjny. Do jego ważnych zalet należy kompetentne wsparcie techniczne oraz pomoc księgowych (w wyższych planach).

Nie musisz jechać do firmy, żeby wystawić fakturę. Używając inFakt zrobisz to w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. W ten sposób oszczędzasz czas i możesz szybko przygotować odpowiedni dokument księgowy.

Ciekawym narzędziem, które znajdziesz w inFakt jest ochrona płynności finansowej Twojej firmy z m.in. windykacją kontrahentów online (bez opłat z góry) oraz rozłożeniem kosztów firmowych i składek na ZUS/podatków/kosztów na raty,

Jeżeli nie chcesz brak aplikacji w ciemno, to opcja 30-dniowego darmowego testowania jest bardzo dobrą propozycją. To sporo czasu, żeby poznać zalety i ew. wady programu do księgowości online.

Aplikacja inFakt nie jest trudna w instalacji, jednak możesz nie mieć czasu lub ochoty zajmować się technikaliami.

Cenisz sobie swój czas i wolisz go przeznaczyć na rozwijanie biznesu, hobby lub życie rodzinne? Skorzystaj z naszej pomocy.

Ty zajmiesz się tym co lubisz robić, a my wdrożymy inFakt i wyręczymy Cię w jego obsłudze! 

InFakt - co to jest. Pytania i odpowiedzi (Q&A)

Czy inFakt jest darmowy?

Z zasady inFakt to płatna aplikacja, jednak jej funkcje możesz testować za 0 zł przez 30 dni, a do 3 faktur miesięcznie wystawisz za darmo (po założeniu konta na serwisie).

Ile kosztuje inFakt?

Koszt aplikacji inFakt zależy od liczby dokumentów księgowanych w firmie oraz wybranego pakietu. Cena sięga 5-25 zł (do 5 dokumentów księgowych) - 50-160 zł (do 5 tys. dokumentów księgowych) netto za miesiąc. Dodatkowo możesz skorzystać z pomocy dedykowanego księgowego oraz wyręczenia przy zakładaniu firmy.

Ile kosztują usługi księgowe?

Cena usług księgowych zależy od wielu czynników, m.in. miasta, specyfiki obsługiwanej firmy, rodzaju prowadzonej księgowości, liczby dokumentów. W Warszawie prowadzenie księgi przychodów i rozchodów dla podatnika VAT kosztuje 346 - 988 zł miesięcznie. Przy większej liczbie dokumentów księgowych (powyżej 200 - 300 miesięcznie) ceny ustalane są indywidualnie.

InFakt - jak wysłać ZUS DRA

ZUS DRA wyślesz w inFakt wchodząc do zakładki Księgowość, a następnie składki ZUS. Wybierz miesiąc do pobrania deklaracji. Po kliknięciu Pobierz ZUS DRA pobierzesz plik KEDU. Kolejny krok to wizyta na stronie ZUS. Po zalogowaniu na swoim koncie PUE kliknij w zakładkę ePłatnik, wybierz Dokumenty, a w nich Import KEDU. Wgraj plik pobrany z inFakt.

InFakt jak wystawić fakturę

W celu wystawienia faktury w inFakt zaloguj się na konto, kliknij “Nowa faktura”, podaj dane klienta (wystarczy NIP), wpisz dane towaru/usługi (cenę netto i stawkę VAT, pozostałe wartości wyliczy aplikacja), zapisz dokument - możesz go wydrukować lub wysłać bezpośrednio z inPost na email kontrahenta.

InFakt jak wystawić duplikat

Duplikat faktury wystawisz w inFakt wchodząc do zakładki Przychody, a potem Faktury. Wybierz z listy pierwotny dokument. Zaznacz pozycję Drukuj i Duplikat i kliknij przycisk Drukuj.

Jak wysłać JPK - inFakt

JPK_VAT wyślesz z inFakt podpisując go przez ePUAP lub kwotą przychodu. W tym celu wejdź do zakładki Księgowość, wybierz przycisk Jednolity Plik Kontrolny, a potem JPK za konkretny miesiąc i kliknij Wyślij do urzędu. Zobaczysz pole z wyborem wysyłki z podpisem profilem zaufanym ePUAP (trzeba mieć założony darmowy profil zaufany) lub podpisem kwotą przychodu z przychodu rocznego.

Napisz teraz i poznaj szczegóły naszych usług informatycznych!

Skontaktuj się z naszym specjalistą lub zadzwoń +48 608 611 892

Dokładnie opisz swój problem. Im więcej szczegółów podasz, tym lepiej będziemy w stanie Ci pomóc!
Czytaj więcej

Administratorem danych osobowych jest Creative Comp Sp.zo.o z siedzibą w Warszawie, ul. Nowogrodzka 50/515, 00-695 Warszawa, który informuje, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Creative Comp Sp.zo.o. w celu:

  1. odpowiedzi na zadane pytanie, podjęcia działań w celu realizacji umowy,
  2. przekazywania informacji o produktach i usługach oferowanych przez Creative Comp Sp.zo.o związanych z zadanym pytaniem,
  3. działania związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz do wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów Administratora, w tym sprzedaży i marketingu bezpośredniego.

Przysługuje Pani/ Panu prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych i ich poprawiania, usunięcia a także prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i wniesienia sprzeciwu na warunkach określonych prawem oraz wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.