Co to jest system CRM i jakie jest jego główne zadanie?

Co to jest system CRM




Prowadzenie własnej firmy wymaga nawiązywania pozytywnych relacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami zainteresowanymi ofertą Twojego biznesu.

Odpowiednie podejście do kontrahenta może spowodować znaczący wzrost sprzedaży, a co za tym idzie również zwiększenie zysków Twojej firmy.

Czy działania związane z nawiązywaniem kontaktów z klientami można w jakiś sposób usprawnić?

Z pomocą może przyjść oprogramowanie CRM.

Co to jest system CRM?

Co jest głównym zadaniem systemu CRM i jaki system CRM wybrać?

Dalsza część artykułu rozwieje wszelkie wątpliwości odnośnie tego rodzaju programów.

Co to jest system CRM?

Systemem CRM (customer relationship management) nazywamy oprogramowanie umożliwiające zarządzanie relacjami z klientami (kontrahentami) poprzez zbiór różnych zadań oraz narzędzi niezbędnych do nawiązywania poprawnych relacji z potencjalnymi lub obecnymi klientami.

W ten sposób możliwe jest zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie wzrost przychodów generowanych przez Twój biznes.

Jeżeli chcesz usprawnić swój kontakt z klientami, powinieneś posiadać w Twojej firmie system CRM a jego wdrożenie najlepiej powierz solidnej firmie informatycznej, by specjaliści mogli Ci w tym pomóc.

Co jest głównym zadaniem systemu CRM?

Systemy CRM służą do zarządzania relacjami z klientem (rozwinięcie skrótu to Customer Relationship Management) poprzez usprawnienie i automatyzację kontaktu na linii przedsiębiorstwo – klient.

Celem korzystania z CRM jest pozyskiwanie potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą naszej firmy oraz utrzymywanie odpowiedniego standardu relacji z obecnymi klientami.

Cały proces zarządzania relacjami wspomaga pracę poszczególnych działów firmy, do których należą:

  • marketing,
  • obsługa klienta,
  • sprzedaż,
  • zarząd.

Jaki system CRM wybrać?

Decyzja o wyborze oprogramowania CRM, które będzie idealnie odpowiadać na potrzeby Twojego biznesu, powinna zostać poprzedzona odpowiednim przeglądem ofert rynkowych.

Na rynku istnieje wiele rozwiązań, różniących się pomiędzy sobą funkcjonalnością czy kosztem zakupu subskrypcji.

Najtańsze rozwiązania mogą być dostępne nawet bezpłatnie, jednak zazwyczaj posiadają one jedynie podstawową funkcjonalność.

Ponadto darmowe systemy CRM są ograniczone w kwestii m.in. ilości kontaktów, jakie możemy zapisać, liczbie firm, z którymi możemy korespondować czy pojemności przestrzeni dyskowej w “chmurze”, która służy do przechowywania dokumentów przesyłanych naszym potencjalnym lub obecnym kontrahentom.

Wraz ze wzrostem ceny zakupu subskrypcji zwiększa się również funkcjonalność oprogramowania CRM.

Niektóre systemy CRM oferuje również indywidualne podejście do klienta w zależności od potrzeb naszego przedsiębiorstwa.

Wówczas możliwa jest rezygnacja z funkcji, których nie potrzebujemy, a w efekcie nie będziemy zobligowani do płacenia za opcje, z których najprawdopodobniej nigdy nie skorzystamy.

Wiele systemów CRM umożliwia przetestowanie funkcjonalności oprogramowania za darmo.

Zanim zdecydujesz się na zakup subskrypcji możesz więc pobrać wersję demonstracyjną, ważną przez 14 lub nawet 30 dni. Możesz również zapytać specjalistów świadczących usługi wdrożeniowe systemów CRM.



Ile kosztuje system CRM?

Koszt zakupu subskrypcji na usługi informatyczne z branży CRM jest zależny od kilku czynników:

  • funkcjonalności danego programu
  • rodzaju rozliczenia (płatność miesięczna lub roczna)
  • liczby użytkowników korzystających z systemu
Nazwa oprogramowaniaKoszt zakupu subskrypcji
JellyCRMod 0 zł miesięcznie
QuickCRMod 5 zł netto miesięcznie
Firmaood 39 zł netto miesięcznie
CRM Visionod 39 zł netto miesięcznie
CSMARTod 59 zł netto miesięcznie
OptimaSalesod 59 zł netto miesięcznie
Berg Systemod 69 zł netto miesięcznie
Orderryod 184 zł (39 USD) netto miesięcznie
Koszt systemów CRM

Zanim podejmiesz decyzję na temat zakupu subskrypcji, większość systemów CRM oferuje możliwość skorzystania z darmowej wersji demonstracyjnej. Dzięki temu możesz przetestować funkcjonalność oprogramowania, nie ponosząc przy tym niepotrzebnych kosztów.

Oprogramowanie CRM – podsumowanie

Korzystanie z systemów CRM może pozwolić Ci na usprawnienie relacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami zainteresowanymi ofertą Twojej firmy.

Oferowane przez firmy informatyczne wdrożenie systemu CRM umożliwiają usprawnienie i częściową automatyzację procesów związanych z nawiązywaniem kontaktów z kontrahentami i utrzymywanie relacji na linii firma – klient na odpowiednim poziomie.

Zakup systemu CRM jest doskonałą opcją na oszczędność czasu oraz pieniędzy.

Korzystając z rozwiązań CRM nie musimy bowiem koncentrować swojej uwagi (lub zatrudniać w tym celu dodatkowych pracowników) na pracy nad kreowaniem pozytywnej opinii wśród klientów.

Jeżeli chcesz powierzyć zadania związane z budowaniem relacji z klientem w ręce firmy informatycznej, która posiada doświadczenie w tym zakresie, zapraszamy do kontaktu!



Przewiń do góry