Co to jest system CRM

Co to jest system CRM i jakie jest jego główne zadanie?

Prowadzenie własnej firmy wymaga nawiązywania pozytywnych relacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami zainteresowanymi ofertą Twojego biznesu.

Odpowiednie podejście do kontrahenta może spowodować znaczący wzrost sprzedaży, a co za tym idzie również zwiększenie zysków Twojej firmy.

Czy działania związane z nawiązywaniem kontaktów z klientami można w jakiś sposób usprawnić?

Z pomocą może przyjść oprogramowanie CRM.

Co to jest system CRM?

Co jest głównym zadaniem systemu CRM i jaki system CRM wybrać?

Dalsza część artykułu rozwieje wszelkie wątpliwości odnośnie tego rodzaju programów.

Kompleksowa obsługa IT – Sprawdź korzyści dla Twojej firmy

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892


Co to jest system CRM?

Systemem CRM (customer relationship management) nazywamy oprogramowanie umożliwiające zarządzanie relacjami z klientami (kontrahentami) poprzez zbiór różnych zadań oraz narzędzi niezbędnych do nawiązywania poprawnych relacji z potencjalnymi lub obecnymi klientami.

W ten sposób możliwe jest zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie wzrost przychodów generowanych przez Twój biznes.

Jeżeli chcesz usprawnić swój kontakt z klientami, powinieneś posiadać w Twojej firmie system CRM a jego wdrożenie najlepiej powierz solidnej firmie informatycznej, by specjaliści mogli Ci w tym pomóc.

Co jest głównym zadaniem systemu CRM?

Systemy CRM służą do zarządzania relacjami z klientem (rozwinięcie skrótu to Customer Relationship Management) poprzez usprawnienie i automatyzację kontaktu na linii przedsiębiorstwo – klient.

Celem korzystania z CRM jest pozyskiwanie potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą naszej firmy oraz utrzymywanie odpowiedniego standardu relacji z obecnymi klientami.

Cały proces zarządzania relacjami wspomaga pracę poszczególnych działów firmy, do których należą:

  • marketing,
  • obsługa klienta,
  • sprzedaż,
  • zarząd.

Zwiększ zysk firmy optymalizując koszty!

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Jaki system CRM wybrać?

Decyzja o wyborze oprogramowania CRM, które będzie idealnie odpowiadać na potrzeby Twojego biznesu, powinna zostać poprzedzona odpowiednim przeglądem ofert rynkowych.

Na rynku istnieje wiele rozwiązań, różniących się pomiędzy sobą funkcjonalnością czy kosztem zakupu subskrypcji.

Najtańsze rozwiązania mogą być dostępne nawet bezpłatnie, jednak zazwyczaj posiadają one jedynie podstawową funkcjonalność.

Ponadto darmowe systemy CRM są ograniczone w kwestii m.in. ilości kontaktów, jakie możemy zapisać, liczbie firm, z którymi możemy korespondować czy pojemności przestrzeni dyskowej w “chmurze”, która służy do przechowywania dokumentów przesyłanych naszym potencjalnym lub obecnym kontrahentom.

Wraz ze wzrostem ceny zakupu subskrypcji zwiększa się również funkcjonalność oprogramowania CRM.

Niektóre systemy CRM oferuje również indywidualne podejście do klienta w zależności od potrzeb naszego przedsiębiorstwa.

Wówczas możliwa jest rezygnacja z funkcji, których nie potrzebujemy, a w efekcie nie będziemy zobligowani do płacenia za opcje, z których najprawdopodobniej nigdy nie skorzystamy.

Wiele systemów CRM umożliwia przetestowanie funkcjonalności oprogramowania za darmo.

Zanim zdecydujesz się na zakup subskrypcji możesz więc pobrać wersję demonstracyjną, ważną przez 14 lub nawet 30 dni. Możesz również zapytać specjalistów świadczących usługi wdrożeniowe systemów CRM.

Ile kosztuje system CRM?

Koszt zakupu subskrypcji na usługi informatyczne z branży CRM jest zależny od kilku czynników:

  • funkcjonalności danego programu
  • rodzaju rozliczenia (płatność miesięczna lub roczna)
  • liczby użytkowników korzystających z systemu
Nazwa oprogramowaniaKoszt zakupu subskrypcji
JellyCRMod 0 zł miesięcznie
QuickCRMod 5 zł netto miesięcznie
Firmaood 39 zł netto miesięcznie
CRM Visionod 39 zł netto miesięcznie
CSMARTod 59 zł netto miesięcznie
OptimaSalesod 59 zł netto miesięcznie
Berg Systemod 69 zł netto miesięcznie
Orderryod 184 zł (39 USD) netto miesięcznie
Koszt systemów CRM

Zanim podejmiesz decyzję na temat zakupu subskrypcji, większość systemów CRM oferuje możliwość skorzystania z darmowej wersji demonstracyjnej. Dzięki temu możesz przetestować funkcjonalność oprogramowania, nie ponosząc przy tym niepotrzebnych kosztów.

Kompleksowa obsługa informatyczna firm

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892


Oprogramowanie CRM – podsumowanie

Korzystanie z systemów CRM może pozwolić Ci na usprawnienie relacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami zainteresowanymi ofertą Twojej firmy.

Oferowane przez firmy informatyczne wdrożenie systemu CRM umożliwiają usprawnienie i częściową automatyzację procesów związanych z nawiązywaniem kontaktów z kontrahentami i utrzymywanie relacji na linii firma – klient na odpowiednim poziomie.

Zakup systemu CRM jest doskonałą opcją na oszczędność czasu oraz pieniędzy.

Korzystając z rozwiązań CRM nie musimy bowiem koncentrować swojej uwagi (lub zatrudniać w tym celu dodatkowych pracowników) na pracy nad kreowaniem pozytywnej opinii wśród klientów.

Jeżeli chcesz powierzyć zadania związane z budowaniem relacji z klientem w ręce firmy informatycznej, która posiada doświadczenie w tym zakresie, zapraszamy do kontaktu!

Napisz teraz i poznaj szczegóły naszych usług informatycznych!

Skontaktuj się z naszym specjalistą lub zadzwoń +48 608 611 892

Dokładnie opisz swój problem. Im więcej szczegółów podasz, tym lepiej będziemy w stanie Ci pomóc!
Czytaj więcej

Administratorem danych osobowych jest Creative Comp Sp.zo.o z siedzibą w Warszawie, ul. Nowogrodzka 50/515, 00-695 Warszawa, który informuje, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Creative Comp Sp.zo.o. w celu:

  1. odpowiedzi na zadane pytanie, podjęcia działań w celu realizacji umowy,
  2. przekazywania informacji o produktach i usługach oferowanych przez Creative Comp Sp.zo.o związanych z zadanym pytaniem,
  3. działania związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz do wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów Administratora, w tym sprzedaży i marketingu bezpośredniego.

Przysługuje Pani/ Panu prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych i ich poprawiania, usunięcia a także prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i wniesienia sprzeciwu na warunkach określonych prawem oraz wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.