Jak połączyć telefon z telewizorem

Jak połączyć telefon z telewizorem?

W obecnych czasach prawie każdy telewizor ma możliwość połączenia z Wi-Fi lub Bluetooth, a także dodatkowe funkcje, jak wbudowane aplikacje Netflix, HBO, Youtube, Spotify, a nawet własny system operacyjny. Wydaje się oczywistym, że można do telewizora podłączyć i telefon. Możemy na telewizorze udostępniać ekran telefonu, przeglądać zdjęcia, oglądać filmy. Jak to zrobić? Dowiesz się w dalszej części artykułu.

Spis treści

Kompleksowa obsługa IT – Sprawdź korzyści dla Twojej firmy

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Jak udostępnić obraz z telefonu na telewizor za pomocą HDMI?

Najprościej udostępnić obraz z telefonu na telewizor przy użyciu kabla HDMI. Wejście HDMI ma praktycznie każdy nowszy telewizor. Jedyne, czego potrzebujemy, to kabel posiadający z jednej strony wejście HDMI, a z drugiej – wejście odpowiednie dla naszego telefonu, czyli najczęściej micro USB lub USB typu C. Kabel taki to MHL. Ważne, by w opcjach wyboru źródła w telewizorze wybrać „HDMI” oraz opcję przesyłania mediów w telefonie (MTP – media transfer protocol). Telefon działa wtedy jak pendrive – przy pomocy telewizora będziesz mógł przeglądać pliki zapisane w pamięci oraz odtwarzać zdjęcia czy filmy. Co istotne, telefon nie jest ładowany, jak po podłączeniu do laptopa – jeśli połączenie ma trwać dłużej, to upewnij się, że bateria jest pełna.

Co w przypadku, jeśli nie posiadamy kabla? Jak podłączyć telefon do telewizora bez kabla HDMI?

Jak połączyć się z telewizorem przez Bluetooth?

Możemy połączyć telefon z telewizorem również przez Bluetooth. Czy każdy telewizor ma Bluetooth? Niestety nie każdy telewizor jednak obsługuje to połączenie. By sprawdzić, czy twój telewizor obsługuje Bluetooth, zajrzyj do specyfikacji lub poprzeglądaj opcje łączności w twoim urządzeniu. Jeśli ją znajdziesz – włącz Bluetooth. Jest to przydatna opcja nie tylko do podłączenia telefonu, ale także słuchawek czy głośników. Następnie otwieramy ustawienia Bluetooth w telefonie, włączamy łączność i wyszukujemy dostępne urządzenia w pobliżu. Na liście powinniśmy zobaczyć nasz telewizor. Klikamy na niego, parujemy… i gotowe!

Jak połączyć telefon z telewizorem za pomocą Wi-Fi?

Telefon możemy połączyć z telewizorem również za pośrednictwem Wi-Fi. Ważne jest to, by oba urządzenia były podłączone do tej samej sieci. Jak połączyć się z Wi-Fi w telewizorze? Jeśli mamy Smart TV, na pewno w ustawieniach mamy zakładkę dotyczącą sieci, połączeń czy łączności. Wybieramy opcję Wi-Fi oraz naszą sieć domową. Wpisujemy hasło, jeśli jest potrzebne, i łączymy się. Często robi to  instalator w ramach złożenia i pierwszych ustawień telewizora. Co dalej? Jeśli nasz telefon podłączony jest do tej samej sieci, możemy go połączyć z telewizorem. Przykładowe opcje połączenia to:

  • Przesyłanie obrazu z telefonu na telewizor, np. przy użyciu aplikacji Miracast czy Smart View. Co to jest Smart View? Jest to opcja pozwalająca na przekazywanie na telewizor treści z telefonu. Po upewnieniu się, że oba urządzenia się połączone z tym samym Wi-Fi, wybieramy w telefonie opcję „Smart View”, „Screen Mirroring”, „Projekcja bezprzewodowa”, „AirPlay” – zależnie od producenta telefonu. Powinna się ona znajdować na górnej belce ustawień. Następnie wybieramy nazwę naszego telewizora, akceptujemy parowanie i już – widzimy ekran naszego telefonu na telewizorze w czasie rzeczywistym.

Zwiększ zysk firmy optymalizując koszty!

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

  • Używanie telefonu jako pilota – konieczne jest ściągnięcie konkretnej dla marki danego telewizora aplikacji.

  • Korzystanie z aplikacji typu Spotify czy Youtube – jeśli telefon i telewizor podłączone są do tej samej sieci, możemy w szybki sposób przekazać włączony właśnie w telefonie utwór czy film na ekran telewizora. Jak korzystać z Youtube na telewizorze w takim przypadku? Tak samo jak w przypadku Spotify, przy odtwarzaniu pliku należy znaleźć na ekranie ikonkę telewizora, kliknąć na nią i wybrać nazwę naszego TV. Wybrana aplikacja powinna uruchomić się teraz na telewizorze. Często pojawia się pytanie: dlaczego telefon nie łączy się z telewizorem? Najczęściej problemem w takim przypadku jest rozłączenie się z siecią w jednym z urządzeń – czasem wystarczy połączyć się ponownie i chwilę poczekać. Może być też konieczne zresetowanie któregoś z urządzeń lub aplikacji. Warto też sprawdzić, czy na pewno dana aplikacja jest zainstalowana na TV.

Czy mój telewizor to Smart TV?

Smart TV to urządzenia, które poza tradycyjnymi funkcjami posiadają również możliwość podłączenia do sieci Wi-Fi, Bluetooth i korzystania z aplikacji typu Netflix czy HBO. Jak sprawdzić, czy mam Smart TV? Najprościej sprawdzić, czy jakieś aplikacje wymagające dostępu do Internetu są na nim zainstalowane lub czy mamy opcję podłączenia telewizora do sieci Wi-Fi. Jeśli nie mamy Smart TV, ale posiadamy wejście HDMI lub USB, nic straconego. Jak zrobić ze zwykłego telewizora Smart TV w takim przypadku? Musimy wyposażyć się w dodatkowe urządzenie – przystawkę Smart TV, np. Chromecast, Mi Box czy Apple TV. Dzięki temu rozwiązujemy problem, jak mieć Netflixa na telewizorze bez Smart TV, a także możemy podłączyć do naszego telewizora telefon za pośrednictwem Wi-Fi tak samo, jak opisano w poprzednim akapicie – nie łączymy się jednak bezpośrednio z telewizorem, a z przystawką.

Napisz teraz i poznaj szczegóły naszych usług informatycznych!

Skontaktuj się z naszym specjalistą lub zadzwoń +48 608 611 892

Dokładnie opisz swój problem. Im więcej szczegółów podasz, tym lepiej będziemy w stanie Ci pomóc!
Czytaj więcej

Administratorem danych osobowych jest Creative Comp Sp.zo.o z siedzibą w Warszawie, ul. Nowogrodzka 50/515, 00-695 Warszawa, który informuje, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Creative Comp Sp.zo.o. w celu:

  1. odpowiedzi na zadane pytanie, podjęcia działań w celu realizacji umowy,
  2. przekazywania informacji o produktach i usługach oferowanych przez Creative Comp Sp.zo.o związanych z zadanym pytaniem,
  3. działania związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz do wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów Administratora, w tym sprzedaży i marketingu bezpośredniego.

Przysługuje Pani/ Panu prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych i ich poprawiania, usunięcia a także prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i wniesienia sprzeciwu na warunkach określonych prawem oraz wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.