Obsługa informatyczna firm Warszawa – ceny 2022

Obsługa informatyczna firm Warszawa

Jaki jest koszt obsługi IT świadczonej dla firm w stolicy? Sprawdź, ile trzeba zapłacić za specjalistów, którzy rozwiążą Twoje problemy z infrastrukturą informatyczną, oprogramowaniem i cyberbezpieczeństwem.

W większości przypadków firmy z Warszawy (i nie tylko) korzystają z outsourcingu IT. To dla przedsiębiorców optymalny sposób na zapewnienie swojej organizacji ciągłej, specjalistycznej i kompleksowej pomocy informatycznej.

72 proc. specjalistów IT pracowało w 2021 roku dla firm, które outsourcują usługi informatyczne – wynika z raportu BulldogJob (za serwisem Prawo.pl).

Korzystanie z usług zewnętrznych ekspertów stało się normą, a większośc outsourcingu dotyczy właśnie obsługi informatycznej firm. Ze wsparcia korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, korzyści tego modelu doceniają coraz częściej małe i średnie firmy. Niemal połowa nowoczesnych usług w Polsce to usługi IT, a najwięcej inwestycji dotyczyło centrów informatycznych (raport ABSL “Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2022”).

Przedsiębiorcy szukający obsługi informatycznej w Warszawie mają do wyboru różne modele współpracy:

  • body leasing – wypożyczenie specjalisty IT,
  • team leasing – skorzystanie z usług zespołu ekspertów przygotowanego przez firmę świadczącą outsourcing IT, zarządzanie nim leży po stronie wynajmującego,
  • managed delivery – zespół złożony ze specjalistów IT pracuje nad realizacją konkretnego produktu (np. aplikacji) lub projektu.

Właściciel firmy może wybrać model, który najbardziej odpowiada wyzwaniom stojącym przed jego organizacją.

Obsługa informatyczna firm Warszawa – ceny 2022

Jaka jest aktualna cena obsługi informatycznej firm w stolicy? Od czego zależy jej wysokość?

Ceny obsługi IT różnią się w zależności od m.in. dzielnicy Warszawy, wielkości firmy oraz przyjętego modelu rozliczenia (miesięczny abonament, rozliczenie bez umowy, od przepracowanej godziny informatyka).

Obsługa informatyczna firm w Warszawie to koszt:

  • 111 – 239 zł za godzinę pracy informatyka,
  • 263 – 742 zł dla firm z 5 komputerami (stała opłata miesięczna)

Aby lepiej zorientować się w szacunkowych kosztach outsourcingu informatycznego sprawdź poniższą tabelę.

Cena opieki informatycznej firm w poszczególnych dzielnicach Warszawy:

Opieka informatyczna – dzielnice Warszawyszacunkowy koszt godziny pracy informatykaszacunkowy koszt abonamentu miesięcznego (firma z 5 komputerami)
Mokotów158 – 241 zł344 – 729 zł
Praga-Południe118 – 179 zł283 – 601 zł
Ursynów129 – 193 zł309 – 656 zł
Wola138 – 211 zł  317 – 711 zł
Białołęka115 – 172 zł  265 – 602 zł
Bielany117 – 171 zł  270 – 615 zł
Bemowo118 – 203 zł307 – 656 zł
Targówek120 – 206 zł302 – 655 zł
Śródmieście163 – 242 zł  359 – 748 zł
Ochota135 – 211 zł  313 – 701 zł
Wawer138 – 214 zł  298 – 596 zł
Praga-Północ122 – 199 zł  303 – 694 zł
Ursus121 – 193 zł  311 – 697 zł
Żoliborz145 – 219 zł  316 – 707 zł
Włochy122 – 175 zł277 – 589 zł
Wilanów143 – 213 zł  315 – 702 zł
Wesoła118 – 169 zł283 – 593 zł
Rembertów123 – 179 zł  282 – 598 zł

Obsługa informatyczna firm w Warszawie – koszt wykonania konkretnego zlecenia w 2022 roku

Opieka IT to również realizacja konkretnych zadań, które mieszczą się w szeroko rozumianych usługach informatycznych.

Firma outsourcingowa udostępnia specjalistę/zespół, który zajmie się zleceniem klienta dotyczącym np. instalacji oprogramowanie, wykonaniem audytu czy też poprawą bezpieczeństwa systemów informatycznych.

Zebraliśmy szacunkowe, przykładowe ceny realizacji konkretnych zleceń. Cena, którą usłyszysz rozmawiając z firmą IT zależy od m.in. wielkości firmy (np. liczby pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie oraz komputerów i serwerów).

Cennik obsługi informatycznej firm – Warszawa – ceny 2022

rodzaj usługizadaniecena
Audyt ITstandardowy audyt do ok. 10 dni
kompleksowy audyt infrastruktury IT, powyżej 10 dni
1039 – 2129 zł  
średnia cena od 5193 zł
Administracja serweramizainstalowanie serwerów
administracja serwerami (poziom standardowy)
administracja serwerami – kompleksowa
287 – 639 zł  
407 – 783 zł    
2087 – 3184 zł
Zarządzanie serweramiaktualizowanie serwera, nadzór nad sprawnością działania serwera,tworzenie kopii bezpieczeństwa.432 – 897 zł
Analiza ryzykaanaliza zagrożenia danych w firmie,analiza cyberataków, ataków fizycznych, uszkodzenia urządzeń oraz kradzieży lub zniszczenia danychprzerwy w podstawowej działalności firmypowiązanego z zewnętrznymi dostawcami urządzeń oraz usług IT,wykorzystania rozwiązań chmurowych,użycia oprogramowania oraz realizacji projektów z wykorzystaniem IT,inwestowania środków finansowych w rozwiązania informatyczne920 – 1466 zł – cena za analizę konkretnego obszaru ryzyka  

3270 zł – średnia cena za całościową analizę ryzyk
Naprawa i konserwacja sprzętu komputerowegoWymiana płyty głównej w komputerze
Wymiana zasilacza
Wymiana procesora
Instalacja systemu Windows + oprogramowanie
Konfiguracja routera
53 – 260 zł    
104 – 154 zł
77 – 157 zł
73 – 152 zł    
65 zł – 105 zł
Przeniesienie bazy danychmigracja bazy danych
migracja strony internetowej na inny serwer
277 – 334 zł  
122 – 386 zł
Wdrożenie polityki bezpieczeństwaprzygotowanie polityki bezpieczeństwa,zainstalowanie oprogramowania zapobiegającego utracie danych (DLP),zainstalowanie programów do monitorowania komputerów pracowników,szkolenie dla pracowników1136 – 2352 zł
Opieka nad stroną internetową firmyrejestracja domeny,
utworzenie wizytówki internetowej,

przygotowanie strony internetowej,

obsługa techniczna strony.
87 – 198 zł
465 – 781 zł  

od 500 zł  

115 – 242 zł za godzinę pracy informatyka/590 – 2350 zł – za 6 – 10 godzin pracy zespołu ekspertów
Instalacja systemu operacyjnego/1 urządzenieinstalacja Windows, Mac OS, Google Chrome OS, Linux,sprawdzenie poprawności działania    80 – 211 zł
Konfiguracja routerakonfiguracja urządzenia sieciowego i sprawdzenie poprawności działania57 zł – 99 zł
Konfiguracja sieci VPNinstalacja i konfiguracja sieci Virtual Private Network,
konfiguracja urządzeń, które dostaną dostęp do sieci firmowej.
144 – 238 zł za godzinę pracy specjalisty IT

Jak wybrać obsługę IT dla firmy – Warszawa 2022

Na polskim rynku działa ok. 770 centrów świadczących usługi informatyczne dla firm. Do tego należy doliczyć mniejsze firmy zajmujące się obsługą IT biznesu. Najwięcej takich podmiotów funkcjonuje w Warszawie.

 Jak wybrać profesjonalny outsourcing informatyczny, który spełni Twoje oczekiwania?

Przygotowaliśmy zestaw 10 punktów, które pomogą Ci podjąć decyzje i dobrze wydać pieniądze.

Oprócz cech branych pod uwagę przy każdy outsourcingu – cena, rekomendacje, lokalizacja firmy – uwzględniamy elementy specyficzne dla obsługi informatycznej firm.

Obsługa informatyczna firmy – 10 aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę

Wybierając usługi informatyczne w Warszawie, zwróć uwagę na te aspekty:

  1. Jakim doświadczeniem dysponuje firma świadcząca usługi IT:
    1. ile lat jest obecna w branży,
    2. jeżeli ma specjalizację, to jak długo zbierała związane z nią doświadczenie,
    3. z jakimi dużymi lub ważnymi klientami współpracowała,
    4. czy zatrudnia specjalistów, którzy mają bogate doświadczenie,
    5. czy uczestniczy w branżowych wydarzeniach,
    6. czy jest członkiem branżowych organizacji.
  1. Gdzie ma centralę:
    1. czy faktycznie jest w stanie szybko i sprawnie świadczyć obsługę w siedzibie Twojej firmy (poza zdalnym wsparciem),
    2. czy ekspert/zespół, który będzie Cię obsługiwał jest mobilny i nie będzie problemu z dojazdem w razie awarii lub innego niespodziewanego wydarzenia.
  1. Czy inwestuje w rozwój pracowników:
    1. sprawdź jakie opinie ma w branży – wśród informatyków, którzy kiedyś z nią współpracowali,
    2. poproś o dostęp do certyfikatów potwierdzających poziom wiedzy i doświadczenie pracowników,
    3. zorientuj się czy eksperci podwyższają swoje kwalifikacje np. uczestnicząc w branżowych szkoleniach.
  1. Jak wygląda poziom profesjonalizmu firmy IT:
    1. co mówi o niej witryna internetowa, czy ma np. przejrzysty, łatwo dostępny cennik,
    2. czy jej pracownicy/szefowie szybko odpisują na maile,
    3. czy precyzyjnie odpowiadają na Twoje pytania i wątpliwości,
    4. czy traktują Ciebie po partnersku,
    5. czy obietnice mają pokrycie w rzeczywistych działaniach – czy firma “dowozi” to, co obiecała, np. wyspecjalizowane usługi polegające na tworzeniu dedykowanych aplikacji,
    6. czy dokładnie wiesz na jaką obsługę możesz liczyć wybierając konkretny abonament lub inną formę współpracy,
    7. czy firma proponuje podpisanie umowy SLA (Service Level Agreement) czyli umowę o gwarantowanym poziomie usług z np. oknem czasowym dla wykonania każdej usługi, za którą płacisz,
    8. czy firma proponuje/jest gotowa podpisać inne umowy np. NDA (o zachowaniu poufności) czy też umowę Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych (PPDO),
    9. czy proaktywnie podchodzi do problemów, które zgłaszasz jej pracownikom podczas wstępnych rozmów o współpracy.
  1. Jaki sposób współpracy proponuje:
    1. czy masz do dyspozycji jednego informatyka czy cały zespół ekspertów,
    2. czy wstępna komunikacja z pracownikiem firmy IT/menedżerem zespołu przebiega bezproblemowo,
    3. czy odpowiedzi na Twoje pytania są wyczerpujące i rzeczywiście odnoszą się do zgłoszonych potrzeb.
  1. Czy firma IT ma specjalizację, która jest dla Ciebie cenna:
    1. czy ma doświadczenie w pracy z firmami z Twojej branży,
    2. czy wcześniej mierzyła się z zadaniami, które chcesz przed nią postawić,
    3. czy jest w stanie potwierdzić kompetencje pracownika/zespołu, który wyznaczy do współpracy.
  1. Czy stawia na innowacyjne rozwiązania:
    1. czy firma proponuje najbardziej aktualne i zaawansowane rozwiązania IT (sprawdzisz to porównując jej ofertę z konkurencją),
    2. czy w jej ofercie znajdziesz konkretne rozwiązania nawiązujące do najnowszych trendów w dziedzinie IT (przede wszystkim dotyczące przedsiębiorstw z Twojej branży).
  1. Jaka jest reputacja firmy IT:
    1. poproś firmę o referencje, sprawdź je, porozmawiaj z jej dawnymi klientami,
    2. jakie są o niej opinie w branży,
    3. czy ma certyfikaty jakości potwierdzające wysoki poziom świadczonych usług.
  1. Koszt obsługi informatycznej:
    1. czy ceny za obsługę informatyczną są na Twoją kieszeń,
    2. czy cennik rażąco odbiega od przeciętnego kosztu usług informatycznych w Warszawie,
    3. czy jest możliwość negocjacji cen (czy firma IT jest elastyczna),
    4. czy wiesz dokładnie, za co i ile będziesz płacił,
    5. jakie model rozliczenia możesz wybrać, np. abonament, informatyk na godziny, konkretna usługa informatyczna.
  1. Czy firma ma doświadczenie i fachowców w dziedzinie cyberbezpieczeństwa:
    1. czy dysponuje specjalistami w zakresie bezpieczeństwa IT firm,
    2. jakich narzędzi używa do zapewnienia bezpieczeństwa danych firmowych klientów,
    3. czy wykona audyt zabezpieczeń Twojej infrastruktury IT,
    4. czy pomoc w zakresie cyberbezpieczeństwa obejmuje tylko instalację programu antywirusowego i tworzenie backupu, a może wykracza poza standardowe działania,
    5. czy ma autorskie rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo danych w Twoim przedsiębiorstwie.

 

Przewiń do góry