Pulpit zdalny

Pulpit zdalny. Co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?

W dobie postępującej cyfryzacji oraz zdobywającej coraz większą popularność pracy zdalnej, znaczna część osób decyduje się korzystać z rozwiązań technologicznych ułatwiających im codzienne życie i pracę. Jednym z nich jest pulpit zdalny, który umożliwia udostępnianie widoku ekranu komputera drugiemu użytkownikowi, który może go odtworzyć na innym komputerze.

Kompleksowa obsługa informatyczna firm

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Co to jest zdalny pulpit?

Zarówno software (z angielskiego oprogramowanie), jak i systemy operacyjne posiadają wiele funkcjonalności, które mogą ułatwić użytkownikowi poruszanie się w strefie IT. Jedną z nich jest zdalny pulpit, który pozwala na odległość odtworzyć pulpit jednego komputera na drugim, oddzielnym narzędziu. Co istotne, to zdalne połączenie umożliwia nie tylko wgląd w zasoby oprogramowania, czy też systemu operacyjnego drugiej osoby, ale również daje możliwość faktycznego korzystania z ich funkcjonalności.

W praktyce możesz więc korzystać między innymi z aplikacji, których nie posiada Twój sprzęt. Obecnie wciąż znaczną część użytkowników pulpitu zdalnego stanowią informatycy, choć coraz więcej osób, korzystających na co dzień z komputera, również chętniej sięga po to rozwiązanie.

Pulpit zdalny – zastosowanie

Pulpit zdalny posiada wiele zastosowań. Przede wszystkim jest on wykorzystywany przez informatyków, na przykład świadczących outsourcingowe usługi IT. Dzięki możliwości zdalnego połączenia się z komputerem klienta administrator może między innymi sprawnie naprawić usterkę, zainstalować lub zaktualizować oprogramowanie. Pulpit zdalny sprawia, że specjalista nie musi osobiście spotykać się z klientem. Za pomocą sprawnego i szybkiego internetu jest w stanie skutecznie pomóc mu na odległość. Drugą, coraz liczniejszą, grupą zwolenników zdalnego pulpitu są osoby pracujące zdalnie. Dzięki tej usłudze mogą poprzez komputer dostępny w domu połączyć się ze sprzętem znajdującym się w biurze. To pozwala im pracować w warunkach domowych równie efektywnie co w firmie.

Jaki program do zdalnego pulpitu?

Interesuje Cię pulpit zdalny Windows 10, czy może pulpit zdalny Windows 7? Chcesz uruchomić na swoim komputerze pulpit zdalny Chrome? Na rynku dostępnych jest wiele programów do pulpitu zdalnego, które umożliwią Ci komfortowe i szybkie udostępnianie środowiska jednego pulpitu na drugim komputerze. Wśród najpopularniejszych programów do zdalnego pulpitu wyróżnia się:

  • TeamViewer – zapewnia swoim klientom wiele przydatnych i ciekawych funkcji oraz wsparcie wielu platform systemowych.
  • AeroAdmin – cechą charakterystyczną tego programu jest to, że można go swobodnie przenosić, a więc nie ma konieczności instalacji lub konfiguracji – wystarczy przenieść plik na zewnętrzny nośnik pamięci.
  • Radmin – narzędzie chętnie wybierane przez specjalistów z branży informatycznej. Używane między innymi w szeregach wojskowych, urzędach oraz wielu firmach na całym świecie. Dzięki zastosowaniu inteligentnego szyfrowania danych program zapewnia najwyższą jakość bezpieczeństwa.
  • AnyDesk – program, który dzięki swojemu prostemu i intuicyjnemu interfejsowi idealnie sprawdzi się każdemu użytkownikowi, nawet temu niedoświadczonemu.

Zwiększ zysk firmy optymalizując koszty!

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Pulpit zdalny – zalety

Usługa zdalnego pulpitu cieszy się sporym zainteresowaniem, na co realny wpływ mają niewątpliwie zalety tego rozwiązania. Wśród nich wyróżnia się dwie podstawowe zalety:

  • wygodę i komfort → pulpit zdalny umożliwia wielu osobom pracę zdalną z dowolnego zakątka świata. Odpowiednie podłączenie sprawia, że możesz mieć dostęp do biurowego komputera nawet przebywając poza granicami kraju.
  • szybkość reakcji → w przypadku jakiejkolwiek awarii bardzo istotny jest czas reakcji serwisu. Helpdesk przy użyciu zdalnego pulpitu ma możliwość natychmiastowej reakcji na jakiekolwiek problemy występujące po stronie klienta. Firmy świadczące zewnętrzne usługi IT dzięki pulpitowi zdalnemu są dostępne dla swoich klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To gwarantuje przedsiębiorcy ciągłość funkcjonowania jego firmy i nie naraża go na większe straty.

Poza oczywistymi zaletami pulpit zdalny posiada również wady, które są ściśle związane z kwestiami bezpieczeństwa.

Kompleksowa obsługa IT – Sprawdź korzyści dla Twojej firmy

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Czy pulpit zdalny jest bezpieczny?

Korzystanie z pulpitu zdalnego może wiązać się z pewnymi zagrożeniami. Niepoprawnie zabezpieczony pulpit zdalny może spowodować przedostanie się złośliwego oprogramowania, przejęcie kontroli nad Twoim komputerem, a w efekcie czego nawet wyciek danych poufnych. Decydując się na korzystanie z pulpitu zdalnego należy więc zadbać o odpowiednie zabezpieczenia lub dokładnie przeanalizować zabezpieczenia wybranego programu. Tylko w ten sposób będziesz miał pewność, że poufne informacje Twoje lub Twojej firmy są odpowiednio chronione.

Napisz teraz i poznaj szczegóły naszych usług informatycznych!

Skontaktuj się z naszym specjalistą lub zadzwoń +48 608 611 892

Dokładnie opisz swój problem. Im więcej szczegółów podasz, tym lepiej będziemy w stanie Ci pomóc!
Czytaj więcej

Administratorem danych osobowych jest Creative Comp Sp.zo.o z siedzibą w Warszawie, ul. Nowogrodzka 50/515, 00-695 Warszawa, który informuje, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Creative Comp Sp.zo.o. w celu:

  1. odpowiedzi na zadane pytanie, podjęcia działań w celu realizacji umowy,
  2. przekazywania informacji o produktach i usługach oferowanych przez Creative Comp Sp.zo.o związanych z zadanym pytaniem,
  3. działania związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz do wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów Administratora, w tym sprzedaży i marketingu bezpośredniego.

Przysługuje Pani/ Panu prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych i ich poprawiania, usunięcia a także prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i wniesienia sprzeciwu na warunkach określonych prawem oraz wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.