Co to jest pomoc informatyczna i jakie usługi obejmuje?

Co to jest pomoc informatyczna

Pomoc informatyczna to usługa ciesząca się rosnącym zainteresowaniem, które z kolei wynika z postępującej digitalizacji większości procesów. Wprowadzenie komputerów do praktycznie wszystkich obszarów – usługowych, urzędowych czy społecznych, powoduje nieustającą potrzebę ich bieżącego serwisowania czy naprawiania w sytuacjach nagłych. Firmy nie są dziś w stanie funkcjonować bez komputerów, a pomoc informatyczna staje się nieodzownym wsparciem. 

Pomoc informatyczna – co to właściwie jest?

Wprowadzenie komputerów do codzienności firm wiąże się bezpośrednio z rosnącym zapotrzebowaniem na pomoc IT. Komputery oraz ich podzespoły to sprzęty elektroniczne, które jak wszystko – niejednokrotnie ulegają awarii. Nie muszą to być jednak problemy typowo sprzętowe, ale także trudności z konfiguracją dodatkowych urządzeń, instalacją odpowiednich sterowników czy nie działającą przeglądarką internetową. Nie każdy jest w stanie wyeliminować te, z pozoru błahe trudności samodzielnie, a one skutecznie utrudniają lub uniemożliwiają wykonywanie pracy. Odpowiedzią na takie potrzeby jest pomoc informatyczna. Ta, świadczona przez firmy IT usługa, pozwala na szybkie i sprawne rozwiązanie problemów – od drobnych usterek, problemów z konfiguracją urządzeń, po poważniejsze awarie sprzętowe oraz eliminowanie ich zawczasu.  Pomoc informatyczna to idealne rozwiązanie dla firm, które na co dzień borykają się z trudnościami w konfiguracji urządzeń biurowych, ustawieniami sieci czy awariami sprzętowymi.

Pomoc informatyczna – co obejmuje?

Pomoc informatyczna zajmuje się rozwiązywaniem wielu problemów, ale także świadczeniem usług, które im przeciwdziałają np. konfigurowanie urządzeń. To, co wchodzi w skład takiej usługi jest zależne od tego, jakie zapotrzebowanie odnotowuje dana firma.

Wśród najczęściej spotykanych w jej ramach działań znaleźć można:

  • naprawa awarii  sprzętowych,
  • instalacja oprogramowania antywirusowego i eliminacja zagrożeń,
  • instalacja aktualizacji, sterowników, konfiguracja urządzeń biurowych,
  • rozwiązywanie problemów z pocztą,
  • tworzenie backup’ów i przywracanie danych,
  • odzyskiwanie haseł,
  • administrowanie sieci i pomoc przy problemach z dostępem do Internetu,
  • reinstalacja systemu operacyjnego i oprogramowania,
  • problemy z serwerami oraz wsparcie w zakresie administrowania nimi,
  • archiwizacja danych.

Pomoc informatyczna – jak działa?

Pomoc informatyczna to usługa świadczona w wielu modelach – może obejmować zarówno bezpośrednie wsparcie osobiste, jak i pomocą zdalną. Jak wygląda tego rodzaju support?

Zdalna pomoc informatyczna online – na czym polega?

Pomoc IT udzielana za pośrednictwem narzędzi teleinformatycznych może być realizowana na dwa sposoby. Jeden z nich opiera się na telefonicznym wsparciu zewnętrznego specjalisty. Wówczas ekspert, pełniący dyżur, instruuje Cię telefonicznie, jakie czynności wykonać, aby rozwiązać problem, z którym się mierzysz. Druga metoda to zdalne połączenie z Twoim ekranem, które wykonuje specjalista oraz samodzielnie, rozwiązuje problem online na Twoim komputerze. Zdalna pomoc informatyczna sprawdzi się idealnie w przypadku nagłych trudności – kiedy rozwiązanie problemu jest stosunkowo łatwe i szybkie a równocześnie dotkliwe dla użytkownika, że utrudnia lub uniemożliwia mu pracę.

Pomoc informatyczna – nie tylko online

Pomoc informatyczna to bardzo szeroka usługa, która może eliminować naprawdę zaawansowane, ale także bardzo proste w rozwiązaniu problemy. Jeśli zagadnienie okaże się złożone lub z uwagi na swoją specyfikę, będzie wymagało osobistej interwencji, może zająć więcej czasu. Decydując się tego rodzaju support warto pamiętać o tym i wybrać firmę z okolicy, by na wypadek konieczności osobistej interwencji mieć pewność, że odbędzie się ona szybko i sprawnie. W tym celu wystarczy wpisać w wyszukiwarkę interesujące nas hasło np. pomoc informatyczna Warszawa oraz wybrać sprawdzonego i solidnego usługodawcę.

Pomoc informatyczna – rozliczanie

Pomoc informatyczna to usługa, która najbardziej doceniana jest w momencie awarii. Trudno przewidzieć jej wystapienie, dlatego warto zdecydować się na stały support firmy informatycznej. Wówczas, płacąc określony abonament, zyskujesz kompleksowe wsparcie i konkretny zakres usług, które realizowane są bieżąco.  Oczywiście możesz także zdecydować się na formę współpracy doraźnej i płacić za konkretne działania – pamiętaj jednak, że kompleksowa pomoc informatyczna zapewni Ci nie tylko profesjonalne realizowane bieżące czynności IT, które ignorowane skutkują problemami w przyszłości np. aktualizacje systemów czy administrowanie siecią. Przede wszystkim to stały dostęp do pomocy specjalisty, który w określonym wymiarze godzin służy Ci pomocą w każdej chwili, kiedy tylko jej potrzebujesz.

Przewiń do góry