Jak włączyć roaming

Jak włączyć roaming?

Słowo „roaming” dla użytkowników telefonów komórkowych nie jest obcym i nieznanym zagadnieniem. Każdy bowiem w swoim telefonie posiada taką funkcję i właściwie wszyscy – świadomie lub nie – z niej korzystają. Roaming to usługa pozwalająca na korzystanie z krajowych i zagranicznych punktów dostępowych, z sieci telefonicznych oraz internetowych innych operatorów. Na przykład, gdy korzystamy z zasięgu innego operatora w kraju w miejscu, w którym zasięg naszego operatora jest słabszy mówimy o roamingu krajowym.

Kompleksowa obsługa IT – Sprawdź korzyści dla Twojej firmy

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Natomiast w momencie, gdy wyjeżdżamy na zagraniczne wakacje i korzystamy z transmisji danych zagranicznego operatora mamy do czynienia z roamingiem zagranicznym. Warto w tym miejscu podkreślić, że połączenia międzynarodowe, a roaming zagraniczny to dwie różne historie. W pierwszym przypadku mowa o polskim operatorze, polskim numerze telefonu i połączeniu wykonywanym z Polski za granicę. Z kolei w drugim przypadku roaming zagraniczny pojawia się dopiero wtedy, gdy tego polskiego numeru telefonu używamy poza granicami naszego kraju. Kolejną istotną kwestią są 2 zasady ustalone 15 czerwca 2016 roku dotyczące roamingu w krajach Unii Europejskiej.

Pierwsza z nich nazywana Roam Like At Home – mówi o tym, że rozliczanie usług telekomunikacyjnych następuje dokładnie w taki sam sposób jak w kraju ojczystym. W praktyce oznacza to całkowicie darmową usługę roamingu. Najnowsze doniesienia są takie, że RLAH została przedłużona do 2032 roku. Druga zasada to Polityka Uczciwego Korzystania – polega ona na tym, że jeżeli polski operator zauważy, iż dany numer korzystał z transmisji danych więcej za granicą niż w kraju może odpowiednio doliczyć dodatkowe opłaty.

Zwiększ zysk firmy optymalizując koszty!

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Jak sprawdzić czy mam włączony roaming?

W dzisiejszych czasach praktycznie większość kart SIM ma domyślnie włączoną usługę roamingową. Fakt czy jest ona włączona czy nie można sprawdzić w aplikacji mobilnej, na infolinii oraz w salonie operatora. Można również przejść do Ustawień w telefonie i sprawdzić konfigurację.
Android:

iOS:

Jeśli jednak okaże się, że z jakichś względów nie mamy włączonego roamingu trzeba będzie go włączyć w dwóch miejscach:

  1. U operatora
  2. W ustawieniach telefonu

Jak włączyć roaming w telefonie?

Powyżej przedstawiona ścieżka pokazuje jak – w zależności od tego
czy posiadamy Adroida czy iOSa – można odnaleźć miejsce, w którym włącza
i wyłącza się roaming. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce działa 4 wiodących operatorów: T-mobile, Orange, Plus i Play oraz kilku mniejszych takich jak: Plush czy Otvarta sposób włączenia roamingu będzie nieznacznie się różnił.

Kompleksowa obsługa informatyczna firm

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Zacznijmy od T-Mobile:

T-MOBILE (włączanie roamingu)
ABONAMENT:KARTA:
1. Poprzez wejście na Mój T-Mobile,
w nim konto iBoa i dalej konfiguracja;

2. Poprzez połączenie z nr:           
608-929-292;

3. Poprzez wejście na stronę:
https://www.t-mobile.pl/c/informacje-i-pomoc/uslugi-i-pakiety .
1. Poprzez wpisanie bezpłatnego
kodu: *132*5*1# ;

2. Poprzez połączenie z darmowym
numerem: *9797;

3, Poprzez płatne połączenie
z Biurem Obsługi Klienta
pod numerem: *9602.

Kolejny operator to Orange:

ORANGE (włączanie roamingu)
ABONAMENT:KARTA:
1. Poprzez połączenie
z bezpłatnym numerem:
501-550-000;

2. Poprzez kontakt z Automatycznym Biurem Obsługi Klienta
pod numerem: *500;

3. Poprzez wejście na stronę:
https://www.orange.pl/view/roaming  
i wybranie zakładki Usługi;

4. Poprzez połączenie z numerem:
*600 – dotyczy klientów biznesowych;

5. Poprzez kontakt z numerami:
510-600-600 – klient biznesowy
510-100-100 – klient indywidualny;

6. Poprzez wysłanie SMS:
AKT ROAMING na numer: 80179.
1. W przypadku kart w Orange roaming
włącza się automatycznie, a więc nie trzeba nic robić.

Następnie mamy Plusa:

PLUS (włączanie roamingu)
ABONAMENT:KARTA:
1. Poprzez wejście na stronę:
www.iplus.pl, wybranie Usług;

2. Poprzez aplikację mobilną iPlus
w telefonie;

3. Poprzez wpisanie kodu:
*101*11*01# ;

4. Poprzez wysłanie SMS:
ODBLOKUJ – jeśli dotyczy numeru, z którego wysłano sms;

ODBLOKUJ + nr tel. – jeśli dotyczy innego numeru w Plusie;

ODBLOKUJR PLUSKOD5 – dla klienta biznesowego i jego numeru;

ODBLOKUJR PLUSKOD5 + nr tel. – dla innego numeru z przedsiębiorstwa.
1. Poprzez wejście na stronę:
www.iplus.pl, wybranie Usług;

2. Poprzez aplikację mobilną iPlus w telefonie;

3. Poprzez wpisanie kodu: *101*11*01# .  

Kompleksowa obsługa IT – Sprawdź korzyści dla Twojej firmy

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Na koniec został Play:

PLAY (włączanie roamingu)
ABONAMENT:KARTA:
1. Poprzez wejście na stronę: https://www.play.pl/nowy/
i wybranie zakładki Pakiety
i roaming;

2. Poprzez aplikację na telefonie Play24;

3. Poprzez połączenie z Biurem Obsługi Klienta na numer:        790-500-500;

4. Poprzez połączenie z numerem:
*500 – dla klientów Play Online;

5. Wpisując kod: *111*613*1# .
1. Po stronie operatora roaming włączony jest domyślnie,
czyli użytkownik może włączyć go u siebie na telefonie klikając:
Ustawienia, Sieć i Internet, Sieć Komórkowa (lub SIM i sieci), wybrać SIM1 lub SIM2 i włączyć roaming;

2. Wpisując kod: *111*613*1# .

Powyższe tabele pokazują jak w prosty sposób włączyć usługę roamingu u wiodących operatorów. Bardzo podobnie jest w przypadku mniejszych graczy na rynku. W Plush, który jest „dzieckiem” Plusa i w głównej mierze dedykowany jest dla młodych użytkowników włączanie roamingu polega na wpisaniu kodu: *101*11*01# . Natomiast w Otvartej włączanie roamingu rozpoczyna się od uruchomienia GPRS Roaming na karcie SIM, po czym aktywowaniu jej za pośrednictwem Infolinii: 699-711-699.

Jak włączyć roaming za granicą?

A co jeżeli już jesteśmy za granicą, a roaming nie działa? W takiej sytuacji można włączyć go w następujący sposób:

Kompleksowa obsługa informatyczna firm

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą

Chcesz z nami porozmawiać? Zadzwoń do nas!

+48 608 611 892

Można oczywiście zadzwonić na infolinię pamiętając o prefiksie Polski
+48 lub 0048. Dobrym rozwiązaniem jest też wpisanie kodu:

  • PLUS: *101*11*01#
  • ORANGE: *110*50#
  • PLAY: *111*613*1#
  • T-MOBILE: 132*5*1#

Napisz teraz i poznaj szczegóły naszych usług informatycznych!

Skontaktuj się z naszym specjalistą lub zadzwoń +48 608 611 892

Dokładnie opisz swój problem. Im więcej szczegółów podasz, tym lepiej będziemy w stanie Ci pomóc!
Czytaj więcej

Administratorem danych osobowych jest Creative Comp Sp.zo.o z siedzibą w Warszawie, ul. Nowogrodzka 50/515, 00-695 Warszawa, który informuje, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Creative Comp Sp.zo.o. w celu:

  1. odpowiedzi na zadane pytanie, podjęcia działań w celu realizacji umowy,
  2. przekazywania informacji o produktach i usługach oferowanych przez Creative Comp Sp.zo.o związanych z zadanym pytaniem,
  3. działania związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz do wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów Administratora, w tym sprzedaży i marketingu bezpośredniego.

Przysługuje Pani/ Panu prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych i ich poprawiania, usunięcia a także prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i wniesienia sprzeciwu na warunkach określonych prawem oraz wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udostępnienie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.