Opieka informatyczna Warszawa – ceny 2022

Opieka informatyczna Warszawa

Prowadząc firmę potrzebujesz fachowej opieki informatycznej – zespołu ekspertów, którzy nie tylko pomogą Ci zabezpieczyć się przed awarią sprzętu komputerowego czy też usunąć jej skutki. Profesjonaliści gwarantują stały nadzór nad poprawnością działania infrastruktury oraz wskażą, jak możesz ją zmodernizować, żeby ograniczyć koszty, zwiększyć dochody i poprawić konkurencyjność przedsiębiorstwa. Jaka jest cena opieki informatycznej w Warszawie w 2022 roku?

Opieka informatyczna w Warszawie – czego się możesz spodziewać

Obsługa IT to niezwykle pojemne określenie, w którym znajdziesz działania związane z m.in.:

  • utrzymaniem ciągłości działania IT w firmie,
  • backup danych i systemów na wypadek awarii lub ataków oprogramowania szantażującego (ransomware),
  • audyt stanu infrastruktury i wskazanie, co można zrobić, żeby ten obszar nie generował nadmiernych kosztów i potencjalnych awarii,
  • konsultacje i doradztwo,
  • administrację serwerami,
  • helpdesk i service desk czyli bieżącą opiekę i pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów IT w przedsiębiorstwie,

Opiekę informatyczną oferują firmy IT działające w modelu outsourcingu usługi. Co to znaczy?

Nie musisz szukać, rekrutować i zatrudniać własnego informatyka. Po podpisaniu umowy z zewnętrzną firmą informatyczną dostaniesz kompleksową pomoc dotyczącą każdego aspektu związanego ze środowiskiem IT w Twoim przedsiębiorstwie.

Outsourcing IT jest coraz bardziej popularny, bo wyręcza przedsiębiorców z obowiązku budowy własnego – drogiego – zespołu informatycznego, a z drugiej strony daje profesjonalną opiekę informatyczną świadczoną przez wykwalifikowanych specjalistów.

Kompleksowa opieka informatyczna Warszawa – sprawdź ile kosztuje

Na jakie wydatek trzeba się przygotować rozważając zatrudnienie firmy IT?

Koszt opieki informatycznej w Warszawie zależy od wielu czynników, przede wszystkim dzielnicy oraz modelu rozliczenia z ekspertami – informatykami (za godzinę pracy, w ramach stałego abonamentu) oraz liczby komputerów, które mają być objęte wsparciem.

Opieka informatyczna w Warszawie kosztuje:

  • 111 – 239 zł za godzinę pracy informatyka,
  • 263 – 742 zł dla firm z 5 komputerami (stała opłata miesięczna)

Przygotowaliśmy tabelkę z orientacyjnymi cenami opieki informatycznej w poszczególnych dzielnicach Warszawy.

Opieka informatyczna – dzielnice Warszawyszacunkowy koszt godziny pracy informatykaszacunkowy koszt abonamentu miesięcznego (firma z 5 komputerami)
Mokotów156 – 239 zł341 – 726 zł
Praga-Południe116 – 177 zł279 – 599 zł
Ursynów127 – 189 zł306 – 652 zł
Wola137 – 208 zł  314 – 709 zł
Białołęka111 – 168 zł  263 – 598 zł
Bielany114 – 168 zł  267 – 609 zł
Bemowo114 – 198 zł304 – 651 zł
Targówek117 – 202 zł299 – 653 zł
Śródmieście159 – 238 zł  354 – 742 zł
Ochota131 – 207 zł  309 – 697 zł
Wawer135 – 211 zł  294 – 590 zł
Praga-Północ119 – 196 zł  300 – 688 zł
Ursus118 – 189 zł  308 – 693 zł
Żoliborz142 – 217 zł  312 – 703 zł
Włochy118 – 171 zł274 – 586 zł
Wilanów138 – 209 zł  310 – 697 zł
Wesoła115 – 166 zł278 – 589 zł
Rembertów119 – 175 zł  280 – 594 zł

Na czym może polegać opieka informatyczna w Warszawie?

Obsługa informatyczna obejmuje bardzo różne działania dobrane do potrzeb klientów. Poniżej zebraliśmy najczęściej spotykane przykłady opieki IT:

  • pomoc w usuwaniu awarii hardware i software – to zazwyczaj realizowana na stałe  usługa informatyczna, m.in. helpdesk i service desk, sprawna realizacja zgłoszenia (jej czas wynika z wykupionego abonamentu), serwisowanie infrastruktury komputerowej (w tym pogwarancyjna naprawa sprzętu),
  • audyt i analiza IT – ocena stanu infrastruktury informatycznej klienta, analiza, jakiego sprzętu i oprogramowania potrzebuje, przygotowanie raportu ze wskazówkami, które poprawią stan hardware i software oraz pomogą w optymalizacji wyników firmy,
  • zarządzanie siecią komputerową w firmie – to działanie ma bardzo szeroki zakres, od instalacji okablowania, przez odnawianie licencji programów, audyt poprawności i celowości używanego sprzętu i software, wdrożenie intranetu, ocenę wydajności sieci, bieżącą kontrolę stabilności systemów, po zarządzanie usługami w chmurze i projektowanie macierzy RAID,
  • zarządzanie serwerami – projektowanie i administrowanie, wirtualizacja, monitoring poziomu wykorzystania zasobów serwera, zapewnienie ciągłości ich pracy,
  • projektowanie i wdrażanie systemów IT – usługa dopasowana do wymagań klienta, to może być wdrażanie systemów CRM, wybór i utrzymanie systemów i oprogramowania dedykowanego konkretnym branżom (dla np. hoteli, restauracji, biur architektonicznych, sklepów),
  • zapewnienie bezpieczeństwa infrastrukturze informatycznej – to przede wszystkim opieka nad nieprzerwaną ciągłością pracy systemu, przygotowanie polityki cyberbezpieczeństwa przedsiębiorstwa, doradztwo przy wyborze, a później implementacja systemów antywirusowych, szkolenie pracowników, tworzenie kopii bezpieczeństwa, przygotowanie procedur Disaster Recovery, szyfrowanie poufnych danych, odzyskiwanie danych utraconych po cyberataku lub awarii urządzeń, audyt cyberbezpieczeństwa firmy (poczty, zasilaczy awaryjnych czy też wrażliwych danych),
  • tworzenie stron internetowych – przygotowanie stron www dopasowanych do wymagań i możliwości klienta, z uwzględnieniem charakterystyki branży, w której działa. Ta opieka informatyczna obejmuje projektowanie i uruchomienie stron www, aktualizację oprogramowania wykorzystywanego na stronie, zabezpieczenie przed atakami crackerów, prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach, audyt SEO i pozycjonowanie, a także prowadzenie mediów społecznościowych,
  • wdrażanie systemów IT – projektowanie i administrowanie bazami danych, wsparcie przy podłączaniu i rozruchu nowych urządzeń oraz monitoring powdrożeniowy,
  • opieka przy instalacji i wdrożeniu oprogramowania – pomoc w doborze właściwego software i instalacja programów, przygotowanie nowych pracowników do korzystania z oprogramowania (przygotowanie stanowiska, szkolenie, personalizacja ustawień),
  • projektowanie rozwiązań na zamówienie – każda firma ma nieco inne wymagania i potrzebuje programów szytych na swoją miarę. Opieka informatyczna w tym zakresie to m.in. audyt potrzeb przedsiębiorstwa, zaprojektowanie i wykonanie dedykowanych aplikacji mobilnych, internetowych i na komputery stacjonarne, przygotowanie narzędzi IT w sposób maksymalnie spełniający wymagania klienta,
  • wdrożenie rozwiązań wspierających procesy biznesowe firmy – najczęściej opieka dotyczy wyboru, implementacji i odpowiedniego użycia systemów ERP, MRP, CRM oraz ETL, celem jest automatyzacja działań w przedsiębiorstwie, redukcja kosztów i zwiększenie produktywności, opieka informatyczna w tym obszarze dotyczy również wdrażania systemów zarządzania jakością oraz systemów dedykowanych monitoringowi pracy pracowników,
  • wprowadzenie przepisów dotyczących zarządzania i ochrony danych osobowych – implementacja zasad wynikających z RODO, audyt ich przestrzegania oraz ocena bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w firmie,
  • konsultacje oraz doradztwo techniczne – analiza zapotrzebowania firmy na nowy sprzęt i oprogramowanie, opieka informatyczna przy wyborze i zakupie (np. przygotowanie specyfikacji przetargowej), pomoc przy zdobywaniu środków zewnętrznych na inwestycje (dotacje UE), wskazanie rzetelnych dostawców, udział w negocjacjach zakupowych.

Opieka informatyczna w Warszawie – zalety outsourcingu IT

Dlaczego skorzystanie z zewnętrznej opieki informatycznej jest lepszym rozwiązaniem niż budowa własnego działu IT? Sprawdź argumenty, które przemawiają za outsourcingiem IT:

  1. Cięcie kosztów – zazwyczaj informatyk na umowie o pracę będzie kosztował Cię drożej niż wynajęty specjalista IT (znikną koszty pracownicze w tym ZUS, organizacji miejsca pracy czy też związane ze szkoleniami i pracą w nadgodzinach), unikniesz również wydawania pieniędzy na organizację zaplecza informatycznego lub zakup sprzętu (np. własnych serwerów).
  2. Praca z zespołem specjalistów – przeciętna firma nie ma zasobów, żeby zbudować komórkę IT z wszechstronnie przygotowanymi pracownikami. Tymczasem w zewnętrznej opiece informatycznej kluczowy jest dobór ekspertów świetnie znających różne zagadnienia związane z infrastrukturą teleinformatyczną.
  3. Całodobowa opieka informatyczna – możesz liczyć na ekspertów o każdej porze dnia i nocy, w święta i niedziele. Reakcja wykwalifikowanego zespołu wsparcia będzie natychmiastowa (zgodna z zawartą umową).
  4. Eksperci pracują dla Ciebie – firmy świadczące usługi IT inwestują w swoich pracowników, chcą mieć zespół wykwalifikowanych techników i inżynierów z dużym doświadczeniem, którzy cały czas podwyższają swoje kompetencje i uważnie wyszukują nowości w świecie rozwiązań technologicznych, które można zastosować w obsługiwanych przez nich firmach. To nie są czcze przechwałki – pracownicy renomowanych firm mogą potwierdzić swoje kompetencje stosownymi certyfikatami ukończonych kursów. Do Twojej dyspozycji są m.in. eksperci ds. migracji danych, eksperci ds. kopii bezpieczeństwa, eksperci ds. cyberbezpieczeństwa, eksperci ds. zarządzania danymi oraz helpdesk czyli pierwsza linia wsparcia w rozwiązywaniu codziennych problemów.
  5. Elastyczność – zakres usług dopasujesz do swoich potrzeb i możliwości finansowych, bez obawy, że etatowy informatyk weźmie chorobowe lub podkupi go konkurencja, a Twoja firma zostanie bez zabezpieczenia. W razie potrzeby możesz zmniejszać lub poszerzać liczbę i rodzaj zadań wykonywanych przez firmę IT. Do wyboru masz różne modele rozliczeń, np. abonament czyli stałą miesięczną opłatę (precyzyjnie ustalicie, na co możesz liczyć, np. jaki będzie czas reakcji na Twoje zgłoszenie) lub pracę na godziny, bez zobowiązań.
  6. Różne formy opieki nad infrastrukturą informatyczną Twojej firmy, m.in. zdalna pomoc oraz pomoc techniczną w siedzibie.
  7. Skoncentrujesz się na rozwoju swojej firmy, a o kwestie informatyczne zadbają eksperci – nie musisz bać się ryzyka awarii generującej przestój w produkcji, straty finansowe i potencjalny odpływ klientów.
  8. Cyberbezpieczeństwo – przestępcy biorą na celownik firmy. Nie tylko wykradają dane uwierzytelniające (phishing), przeprowadzają również ataki ransomware: szyfrują dostęp do danych i żądają okupu w zamian za zwrot dostępu. Potem chcą pieniędzy za nieupublicznienie wykradzionych informacji. W 2021 roku 37% wszystkich firm i organizacji padło ofiarą ransomware, 32% zapłaciło okup, ale tylko 65% odzyskało swoje dane (badania Cloudwards). 
  9. Przewaga konkurencyjna – współpracując z ekspertami IT możesz wyprzedzić konkurencję i pozyskać więcej klientów. Twoje systemy informatyczne będą działały bezawaryjnie i bezpiecznie, a dodatkowo możesz zlecić wdrożenie oprogramowania, które poprawi efektywność pracowników lub jakość obsługi klientów.

Przewiń do góry